Even voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shivandri

Even voorstellen

Bericht door Shivandri »

Hallo iedereen,

Ik ben Shivandri 41 jaar,
Echtgenote en moeder van 3 kinderen inmiddels 1 al uitgevlogen en nog twee pubers :G
In het verleden bakte ik elke dag brood letterlijk bakte. Kocht bij makro kant en klaar broodmix en deed in bbm en volgende ochtend lekker warm vers brood . Maar ik bleef me irriteren aan de gaten van de deeghaak / deeghaken. Nu ruim 10 / 15 jaar verder begon de kookdrang in nieuwe keukens gerechten maar voornamelijk brood bakken.
Enorm gemotiveerd door dit forum, Levine en Xandra's blog. Heb ik al 3 weken van pogingen achter de rug en brood was steeds lekker maar zakte uit. Vandaag nieuw recept en deeg voelde al veel beter, geen extra bloem nodig gehad bij vormen...
Ik heb mezelf verwend met mini springvormpjes xenos van 12 cm doorsnee en daar na het vormen de bollen in gedaan en 2de rijs ook super.
Resultaat was geweldig lekkere grote tarwe/volkoren bollen kregen dikke :2th: van thuisfront!
Daarnaast ben ik afgelopen vrijdag met zuurdesem starter begonnen want dat vind ik ook een hele leuke uitdaging vandaag dag 4 (eind dag 2 was het al actief echt wauw om te zien en me jongste (zoon) vind alles wat chemie aan gaat erg intressant dus dat maakt nog leuker.)
Vanavond de watertest gedaan en de desem klodder ging ploep in het glas water en meteen naar boven!!! Dus Gaat goed en ruikt steeds meer fris zurig (ik heb alleen tarwemeel gebruikt omdat de rest in huis geen rogge lusten dus dacht wie niet waagt.....)
Maar ga nog door tot dag 7 en dan voor zaterdag een zacht bolletjes recept met desem van Levine maken dus ben wel benieuwd.
Ja ik ben erg enthousiast voornamelijk omdat ik 100% ben afgekeurd vanwege een oogaandoening die uit 4 ziektebeelden bestaat en mijn hobby's waaronder koken dus opeens weg vielen.
Na zoveel jaar heb ik door me eetstijl al veel gewonnen en zie ik nog steeds het is gewoon bizar wat de maatschappij winkels aansmeren / bieden en de medische wereld maar met pillen rond strooit en jezelf uit isolement van alles kwijt ( werk, alle vrijheid van rijden met auto, fiets alle andere hobby's ...... tja volgend jaar 20 jaar geleden) maar ik ben er volop met enthousiasme voor me favoriete hobby koken en broodbakken weer helemaal back!!!!
Moet wel erg de kostte goed berekenen want helaas niet veel te besteden, maar ook dat is een uitdaging die ik niet uit de wegga en hoop hier met jullie te genieten en nog veel meer te leren over brood en alle varianten :G
Groetjes en veel bak plezier ik zal ook proberen van me baksel of misbaksels hiHi draadjes over te maken.
Shivandri
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Even voorstellen

Bericht door Anna »

Welkom Shivandri! Laat je ook eens foto's van je baksels zien? Daar houden we hier erg van ;)
Gebruikersavatar
Shivandri

Re: Even voorstellen

Bericht door Shivandri »

Dank je Anna,

Dat zal zeker gaan gebeuren want ik vind dat zelf ook altijd erg leuk om te zien :2th:

Groetjes Shivandri
Gebruikersavatar
Shivandri

Helaas kan ik niet meer bakken

Bericht door Shivandri »

Hallo Anna forumbeheer,

Helaas was het bakken voor mij voor korte duur. Er is bij mij Fibromyalgie vastgesteld en kan mijn handen zo goed als niet gebruiken wegens pijn, geen kracht en stijfheid... baal enorm zeker omdat er geen behandeling voor is dan pijnbestrijding. Ik had zo zin om actief weer te gaan bakken en gezin vond zo lekker.
Zouden jullie mijn account willen verwijderen daar ik niet zelf actief hier kan zijn, sorry
Iedereen heel veel bak plezier en geniet van wat je nog kan! want opeens kan dat weg vallen..... Groetjes Shivandri
Gebruikersavatar
Shivandri

Re: Even voorstellen

Bericht door Shivandri »

Beste Anna, Beheer,

Helaas is voor mij door beperkingen niet meer mogelijk om te bakken of met regelmaat het forum te bezoeken. Dus ik zou het erg op prijs stellen als jullie mijn account verwijderen.

Alvast bedankt en allemaal heel veel bak plezier!!!

Groetjes Shivandri
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Even voorstellen

Bericht door Rik59 »

Beste Shivandri

Van hier heel veel sterkte...
Jou wens geeft in ieder geval mij de drive om met plezier nog heel lang door te gaan met het bakken van brood..

Rik..
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Shivandri

Re: Even voorstellen

Bericht door Shivandri »

Beste Rik,

Zekersssss doen bakken is zo ontspannend, heerlijk en als goed is ook nog is het lekkerste om van te smullen!!!!

ENJOY :thumbup:

Shivandri
Plaats reactie