Ankarsum Assistent

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miss Baksel

Ankarsum Assistent

Bericht door Miss Baksel »

Hoi,begin me eerst even voor te stellen.Ik ben dus nieuw hier op het forum.Heb al wel een tijdje de onderwerpen gelezen.
Jullie gaan me dus leren kennen als Miss Baksel. Hobby's uiteraard bakken en sinds een tijdje ook steeds meer brood. Verdere hobby's zijn mijn honden ( die worden niet gebakken :lol: ) en lezen. Nu heb ik een vraag aan de mensen die een ankarsum assistent hebben.Bevalt de machine jullie nog steeds en gebruiken jullie hem ook voor andere dingen zoals cakebeslag,koekjes deeg en slagroom en eiwit kloppen? Bevalt de machine daarin dan ook. Ik heb nu een Kitchen Aid maar die wordt nu erg warm als ik brooddeeg erin wil kneden,het ruikt dan ook wat branderig. De Bear Teddy Varimixer valt af omdat ik gelezen heb dat hij vrij snel stuk gaat. Ook nog gedacht aan de Rofco kn 4.Maar ja , als de Kitchen Aid dan tenslotte toch de geest geeft moet ik ook nog weer naast de dure uitgave van de Rofco een nieuwe mixer en jullie begrijpen het groeit me niet op de rug. Ik hoor dus graag jullie ervaringen over de Ankarsum Assistent en misschien hebben jullie nog andere ideeën
Gebruikersavatar
Bakker Jan
Deegkneder
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016, 08:38
Locatie: Maas en Waal

Re: Ankarsum Assistent

Bericht door Bakker Jan »

Ik zou toch de Bear Teddy nemen.
Geen echte"kneedmachine", maar kan hier best voor doorgaan, mits niet te zwaar belast.
En mochten er onverhoopt problemen komen, de service is perfect.
Mijn ervaring!
Aangeschaft bij Beko in Wijchen.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Ankarsum Assistent

Bericht door Levinebaktbrood »

Ik ben niet enthousiast over de Ankarsum, kneedt brooddeeg niet naar mijn zin.

Over de Bear Teddy: mijn beide Bears zijn al een keer gerepareerd. Het ligt er aan hoeveel brooddeeg je ermee wilt gaan kneden. Bak je enkele keren per week brood dan zou ik geen Bear kopen, maar een spiraalkneder (zoals de KN4 van Rofco, maar er zijn ook andere leveranciers die dezelfde goede kwaliteit leveren).
Beko heeft letterlijk tegen me gezegd dat de Bear niet geschikt is om voornamelijk brooddeeg mee te kneden (en dat gaat eigenlijk op voor alle planetaire mixers).

Je zou, als je een machine wilt die alles kan, ook nog kunnen overwegen om de grotere Kitchenaid (met een kominhoud van 6,9 liter) kunnen kopen. Er werd er laatst 1 hier op het forum aangeboden.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Miss Baksel

Re: Ankarsum Assistent

Bericht door Miss Baksel »

Bedankt het reageren op mijn vraag. Alleen de vraag zelf aan de mensen of dat ze nog steeds tevreden zijn met hun keuze voor de Ankarsrum Assistent en of deze ook voldoet met cakebeslag maken of appeltaartdeeg ed is niet beantwoord. Jammer. Deze mensen zijn zeker allemaal net met vakantie. Voor de Bear Teddy voel ik niets. Geen vertrouwen in levensduur van het apparaat. Kitchen Aid ook geen optie. Met de wat zwaardere uitvoering kan je nog steeds niet veel deeg verwerken,misschien net 1,5 kg. De rofco kn 4 lijkt me een geweldig ding maar daar hangt dan wel een behoorlijk prijskaartje aan en ik zoek liever iets waarmee ik behalve brooddeeg ook andere dingen kan voor het geval dat mijn al wat oudere Kitchen Aid het voor gezien houdt. Ik heb gevoelsmatig gewoon iets met de Ankarsrum,geloof ook in Zweedse kwaliteit. Denk hierbij aan de Saab en Volvo en niet te vergeten de naaimachine's.
Mensen met een Ankarsrum willen jullie alsjeblieft laten weten of jullie als je het over kon doen er weer een zouden nemen en zo niet, waarom niet. Went de manier van werken met de Ankarsrum snel ?
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Ankarsum Assistent

Bericht door Melinda »

Miss Baksel schreef:Alleen de vraag zelf aan de mensen of dat ze nog steeds tevreden zijn met hun keuze voor de Ankarsrum Assistent en of deze ook voldoet met cakebeslag maken of appeltaartdeeg ed is niet beantwoord. Jammer. Deze mensen zijn zeker allemaal net met vakantie.
Met een beetje geduld krijg je vast nog wel een reactie van de Ankarsum gebruikers, wie weet.
Miss Baksel schreef:Kitchen Aid ook geen optie. Met de wat zwaardere uitvoering kan je nog steeds niet veel deeg verwerken,misschien net 1,5 kg.
Op de KitchenAid website lees ik "Brooddeeg (stevig gistdeeg – 55% absorptie) 3,8 kg " en "Deze Stand Mixer is ideaal voor zware ladingen en intens gebruik. "
Zelf heb de KSM 7580 en ben er wel tevreden over. Ook de Bear doet zijn werk tot nu toe goed. Voor grotere degen laat ik het zware werk aan de Rofco kneder over.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel en wat voor brood je wil bakken en wat je budget is.
Maar goed, je gevoel speelt natuurlijk ook een belangrijke rol.
Op YouTube heb je aardige wat filmpjes over de Ankarsum.
Succes bij je beslissing. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
AnneMarie63
Jongste bediende
Berichten: 38
Lid geworden op: di 29 sep 2015, 19:32

Re: Ankarsum Assistent

Bericht door AnneMarie63 »

Ik heb een grote kitchen aid heavy duty met een 6.9 l kom. Die kneedt twee kilo deeg prima, vier gaat ook maar dan krijgt hij wel meer moeite, dus dat doe ik maar zelden.
Gebruikersavatar
CarlaB
Deegkneder
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 21:08
Locatie: Aan de Zeeuwse kust

Re: Ankarsum Assistent

Bericht door CarlaB »

Ik bezit de Ankarsrum assistent sinds ongeveer een jaar en ben er nog iedere dag blij mee hoor. Als kneder is hij voor mij ideaal (zowel kleine als grote hoeveelheden deeg, het lukt allemaal prima) en met de hulpstukken voor andere deegsoorten en keukenklussen ben ik net zo dik tevreden. Er loopt op dit forum een draadje (of twee) over deze machine, daar schreef ik er ook al over. Ik ben dus erg enthousiast en zeker als we het nog eens gaan hebben over de prijs/kwaliteit verhouding. Tip: bestellen in Duisland scheelt snel een euro of honderd (of meer). Succes met je keuzes!
Aga Cooker - Ankarsrum Assistent
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Ankarsum Assistent

Bericht door Ballie »

Als het je alleen om brooddeeg te doen is en je het apparaat niet ook nog voor andere taken in hoeft te zetten, denk dan eens na over een spiraalkneder. Bijv. de Maxima 5S voor maximaal 4 Kg deeg, of de Maxima 10S voor maximaal 8 Kg deeg.

Je kunt ook voor een Rofco kiezen, maar die kosten wel iets meer.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Miss Baksel

Re: Ankarsum Assistent

Bericht door Miss Baksel »

Yes ,ik ben eruit !! Ik heb het helemaal voorelkaar. Ik heb via de kookwinkel hier in de buurt mensen gevonden die zo'n ding hebben staan. (ankarsrum) Gisteren daar naar toe gebeld met de brutale vraag of ik het apparaat van hun een paar dagen mocht lenen,of bij hun mocht kijken als ze hem gebruikte. Toevallig heb ik de moeder van haar gekend dus het was niet helemaal vreemd. Zij heeft de theetuin van haar moeder overgenomen die helaas een aantal jaren geleden gestorven is.
Haar moeder was degene die de Ankarsrum gekocht heeft. Laat ik nu uit het telefoon gesprek begrijpen dat ze het ding liever kwijt is dan rijk. Zij kan er helemaal niets mee,vind het ding veel te bewerkelijk en ik mag hem as woensdag ophalen om hem een week te proberen.Als dat zo is kan ik hem voor een zacht prijsje overnemen.
Mocht ik het nu ook niets vinden dan ga ik voor de Domino mix 5.Is voor mij niet zover rijden om deze op te halen in Brugge,ik woon in Zeeuws-Vlaanderen. Jammer alleen dat niemand van jullie daar ervaring mee heeft,ik lees er teminste niets over hier op het forum.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Ankarsum Assistent

Bericht door bakplaat »

Ballie ik heb hier je verwijzing (URL) naar de Maxima 10S even compleet gemaakt omdat ie niet zichtbaar werd, daarbij viel me op dat je de letter l niet goed ingevuld had, zo staat het in n.l. in jouw bericht [ur=lhttp//..... i.p.v. [url=http://.....

Maxima 10S
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Ankarsum Assistent

Bericht door Ballie »

Thnx Cor, heb het meteen gecorrigeerd.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
CarlaB
Deegkneder
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 21:08
Locatie: Aan de Zeeuwse kust

Re: Ankarsum Assistent

Bericht door CarlaB »

Mooier test (en koop) aanbod kan je bijna niet krijgen :D
Laat je hier nog even weten wat je er van vond? Plezier!
Aga Cooker - Ankarsrum Assistent
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Ankarsum Assistent

Bericht door Ballie »

Zonder geluk vaart niemand wel... Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :2th:
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Ciabattina
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 16:50

Re: Ankarsum Assistent

Bericht door Ciabattina »

Denk ook na over de aanschaf van de Ankarsrum. De firma Duikelman in Amsterdam is buitengewoon enthousiast over deze machine. Ik vraag me af hoe hij tot nu toe bevalt? IK geloof ook dat hij zeer geschikt is voor brood, maar ben zeer nieuwsgierig naar zijn prestaties bij cake, koek en vooral eiwitten (hiervoor heeft de Ankarsrum toch een plastic kom? Dit ontloop ik meestal bij het maken van mijn macarons en pavlova's ). Hoeveel eiwitten kan hij aan? Hopelijk heb je er al veel mee kunnen werken, ben zeer benieuwd.
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Ankarsum Assistent

Bericht door Bioloogje »

Hoi Ciabattina, In dit draadje zie je nog meer ervaringen met de Ankarsrum http://www.broodbakforum.nl/viewtopic.php?t=4389#p50238


Groetjes, Annelies
Groetjes, Annelies
Plaats reactie