Baksmurfke stelt zich voor..

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baksmurfke

Baksmurfke stelt zich voor..

Bericht door Baksmurfke »

Hallo bakkers/baksters,

Ook ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen.
Ik ben Gonny, 47 jaar en woonachtig in Brabant.
Hoe ik hier terecht ben gekomen? Had al eens eerder hier rond gekeken maar er nog niets mee gedaan. Al jaren vind ik het leuk om te bakken. Het deed kneedde ik dan deels met de mixer(met deeghaken) en deels met de hand. Maar het werd altijd heel vast brood. Toen ik kreeg ik een recept van een kennis. Dat maakte ik met de (nog heel oude) keukenmachine, met een mes er in. Resultaat was verrassend beter. Wat jullie niet zal verbazen is dat de machine hier niet zo goed tegen bestand was.
Hij begon vreemd geurtjes te krijgen van oververhitting. Toen ik een "sara-rozijnenbrood" voor mijn zus wilde bakken moest ik de knoop wel doorhakken, want de keukenmachine begaf het. Ik wilde een keukenmachine. Het was kort dag dus geen tijd voor héél veel onderzoek. Bij Blokker was er net een in de aanbieding met lekker veel vermogen. Moest wel oké zijn. De eerste 2 broden ging super, wat een vooruitgang in resultaat. Maar bij brood 3 viel de schroef er uit. En dat is niet meer over gegaan. Machine dus rap terug gebracht. Gevolg: Nu zit ik zonder!!! En dat vind ik helemaal niets.
Dus toch maar weer op jacht naar een goede (liefst niet al té dure) machine. En zo ben ik hier terecht gekomen.
Nu heb ik er één gezien van Kenwood die er oké uitgezien. Inmiddels weet ik ook een beetje waar ik op moet letten.
Heeft iemand toevallig ervaring met deze machine. Ik geloof dat het wel een wat ouder model is, maar kan er helaas geen recensies van vinden. Het gaat om de KENWOOD KMC51012
Hoop dat er mensen zijn met ervaringen.

GroetjeS Baksmurfke
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Baksmurfke stelt zich voor..

Bericht door papagena »

Welkom Smurf,

Ik heb even gegoogled naar je Kenwood en nb niks kunnen vinden. Altijd lastig zo 'n toch wel dure aanschaf. Veel succes bij je keuze.
Niet bij brood alleen....
Plaats reactie