Hee hoi!

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Gesloten
Gebruikersavatar
Schnitzul

Hee hoi!

Bericht door Schnitzul »

Hoi!

Ook ik zal mezelf even voorstellen! Ik ben een jonge studente van 22 jaar. Woon samen met mijn vriend in Kampen. Ik ben sinds kort aan het experimenteren met het bakken van m'n eigen brood, een moestuin etc. Dus ben wel in voor wat tips en adviezen! Naast het bezig zijn met m'n moestuin, m'n vriend en m'n huis, ben ik druk met m'n afstudeeronderzoek bij een grote leasemaatschappij, rijd ik graag motor & auto en ben ik gek op m'n kat Elmo.

Ik moet nog veel leren, maar daar ben ik wel voor in! Ik bak trouwens 'gewoon' in m'n hetelucht oven en dat gaat tot nu toe prima, of er een broodbakmachine komt weet ik nog niet. :D

Groetjes!
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Hee hoi!

Bericht door Ballie »

Welkom op het forum uhhhh, tja, hoe heet je eigenlijk :mrgreen:

Je bakt nu in een oven en je twijfelt erover of je een BBM aan zult schaffen? Da's apart. De meesten doen het andersom. Maar goed, ieder z'n ding.

In elk geval veel plezier op het forum...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Hee hoi!

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom :G.

Als je eenmaal brood in de oven afbakt en het lukt of gaat steeds beter, dan wil je geen brood uit een broodbakmachine meer hoor ^)^. Je schrijft niet hoe je het deeg kneedt. Als je dat met de hand doet en je wilt geen dure machine aanschaffen dan is een broodbakmachine wel een optie om alleen het deeg in te kneden.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
erikg
Deegkneder
Berichten: 147
Lid geworden op: vr 29 mei 2015, 21:28
Contacteer:

Re: Hee hoi!

Bericht door erikg »

Welkom jonge studente met vriend, kat, motor en oven :)
Heb je ook een naam waarmee je doorgaan aangesproken wordt ;)

Groet, Erik.
Gebruikersavatar
Schnitzul

Re: Hee hoi!

Bericht door Schnitzul »

Hoi!

Ik lees net m'n berichtje even terug, ben helemaal mn naam vergeten, foutje!

Mijn naam is Ragni, aangenaam! Door vrienden 'Schni' of'Schnitzel' genoemd, vandaar mn gebruikersnaam ;). (Korte uitleg dan maar; Als je 'vroeger', toen we nog telefoon's met T9 hadden, (dat spellings-systeem), mijn naam intypte in een sms'je, kreeg je Schni! Daar is het allemaal op opgebaseerd :rofl: )

Heb toevallig van de week een keer met een bbm mogen bakken, maar wát een domper. Ik hou 't lekker bij mn oventje! Ik mag graag de controle hebben over dingen, kon 't niet uitstaan dat 'k zomaar alles in die machine kon mikken en erbij weglopen :lol: .
Bak voorlopig ook niet zoveel brood dat ik een machine nodig zou zijn. Maar áls het ooit zover is, dan ga 'k denk ik voor een Kitchenaid. Ook omdat 'k met enige regelmaat taarten, koekjes etc. bak, komt zo'n machine wel van pas! (eerst even de loterij winnen dan maar..)

Zal op 't forum weer eens een lekker receptje zoeken, iets anders proberen is altijd leuk!
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Hee hoi!

Bericht door Levinebaktbrood »

Staar je niet blind op een KitchenAid, zeker voor brooddeeg is het niet de beste machine ;K.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gesloten