Maxima 20 liter kneder met 2 snelheden

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
apvangoud
Deegkneder
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 21 sep 2014, 10:18

Maxima 20 liter kneder met 2 snelheden

Bericht door apvangoud »

Dag allemaal,

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een nieuwe spiraalkneder, de maxima 20 liter spiraalkneder met 2 snelheden. Inmiddels heb ik al een paar keer met de machine gewerkt en dus leek het me goed om hier eens kort mijn bevindingen uiteen te zetten :-)

Alleereerst moet ik zeggen dat de nieuwe generatie Maxima kneders er qua looks wel op vooruit zijn gegaan. De machine oogt fris en stevig en modern. Met duidelijke knoppen aan de voorkant is de bediening heel gemakkelijk. De spiraalhaak is lekker groot en draait bovendien soepel rond. In de kuip kan je per keer maximaal 8 kg bloem kwijt of 13 kg deeg, zoveel heb ik nog niet in een keer gemaakt tot nu toe dus of dat precies klopt weet ik nog niet. Wat betreft de minimumhoeveelheid deeg, laatst heb ik met 1 kg bloem een deeg gedraaid en dat kwam er prima uit. Opsteker dus!~

Zoals gezegd heeft de machine 2 snelheden, een langzame en een snellere. Vooral het feit dat de snellere versnelling erop zit vind ik erg fijn omdat deze ervoor zorgt dat je deeg wat sneller ontwikkeld, en dat je je deeg -met name bij de nattere degen- nog even een extra tikje kan geven.

De kneedprestaties van de machine vind ik eerlijk waar heel erg goed. De machine kneedt het deeg perfect en het viel me op dat de ontwikkeling van het deeg een stuk sneller gaat dat dan bij de andere machines die ik tot nu toe gebruikte. Er wordt dus zeer efficiënt gekneed.

Daarnaast is de Maxima kneder scherp geprijsd, voor een dikke €600,- inclusief BTW koop je er een.

Wat betreft de duurzaamheid van de machine is op deze korte termijn nog niet veel te zeggen. De machine oogt solide en dat mag je ook verwachten. Mogelijk nadeel kan ook zijn dat het geen klein apparaat is, dus in de gemiddelde keuken 'zet je 'm niet even weg' (staat bij mij in de garage). Ook is het geen stil apparaat, vooral in de langzame stand maakt ie behoorlijk wat geluid, wat mij betreft is dat geen enkel probleem omdat ie echt heel goed kneedt.
Maxima kneder.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Aart

Bear Teddy Varimixer - ATAG Stoomoven - Maxima 20 liter 2 snelheden spriaalkneder- Famag Grilletta 2-speed spiraalkneder - Maxima EPO XL 2 oven.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Maxima 20 liter kneder met 2 snelheden

Bericht door Levinebaktbrood »

Dank voor je review ^)^
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
apvangoud
Deegkneder
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 21 sep 2014, 10:18

Re: Maxima 20 liter kneder met 2 snelheden

Bericht door apvangoud »

Graag gedaan! Zo'n machine is altijd best wel een investering dus wat info is denk ik best handig! Ik heb er overigens ook een filmpje van als de machine draait. Geïnteresseerden kunnen een PM sturen dan kan ik het eventueel doorsturen.
Groeten,
Aart

Bear Teddy Varimixer - ATAG Stoomoven - Maxima 20 liter 2 snelheden spriaalkneder- Famag Grilletta 2-speed spiraalkneder - Maxima EPO XL 2 oven.
Plaats reactie