Zachte melkbollen van Cor nachtrijs

Specifieke vragen over afwegen, kneden, rijzen (en het vertragen ervan), vormen, bakken, insnijden ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Laura Schrage
Jongste bediende
Berichten: 29
Lid geworden op: di 16 feb 2016, 21:07

Zachte melkbollen van Cor nachtrijs

Bericht door Laura Schrage »

Ik wil graag de zachte melkbollen van Cor uitproberen voor het zondagochtend ontbijt. Nu dacht ik het deeg lekker op zaterdagavond te maken en dan gist omlaag te brengen zodat ik buiten de koelkast (ruimtekwestie) de 2e rijs kan laten plaatsvinden en dan smorgens hoppa in de oven te doen... maaarrrrr kan dat wel met deeg waar melk inzit of moet ik dan toch kiezen voor rijzen in de koelkast? Kamertemperatuur bij ons is altijd rond de 19 graden ook snachts ivm huisdieren.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Zachte melkbollen van Cor nachtrijs

Bericht door bakplaat »

Hallo Laura...

Bedoel je misschien dat bij een lange rijs (overnachting) op kamertepmeratuur de melk in het deeg zou verzuren?
Ik heb er geen ervaring mee, maar geloof niet dat dat gaat gebeuren. Probeer het gerust eens voor een keer uit en deel hier je ervaring mee.

Ben benieuwd of je er net zulke mooie zachte Melkbollen van bakt...

Afbeelding

...Succes :!:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Laura Schrage
Jongste bediende
Berichten: 29
Lid geworden op: di 16 feb 2016, 21:07

Re: Zachte melkbollen van Cor nachtrijs

Bericht door Laura Schrage »

Ik ga het inderdaad uitproberen en voor de zekerheid met houdbare melk want ben inderdaad angstig voor zuur worden. Zou de lange rijs kunnen zorgen dat je dus wat steviger kruim krijgt ipv zacht?
Gebruikersavatar
stillekracht
Deegroller
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 19:42

Re: Zachte melkbollen van Cor nachtrijs

Bericht door stillekracht »

De melk is geen probleem!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Plaats reactie