Action

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peetje
Deegkneder
Berichten: 137
Lid geworden op: di 15 apr 2014, 20:29

Action

Bericht door Peetje »

ja, ik heb dus die waardeloze, hier totaal afgekraakte kneder van de action. Ik zal eerst even vertellen hoe ik er aan kom. Ik ben lekker met broodbakken begonnen, zeg tegen mijn man wat een fatsoenlijke kneder kost en dat ik daar langzaam voor ga sparen. Tot de tijd dat ik er een bij elkaar had gespaard wilde ik met de hand kneden. Ik dacht zo, of ik bak niet meer tegen die tijd en dan koop ik er dus ook geen een of ik ben nog steeds aan het bakken en dan kan ik dus wel zo'n grote uitgave doen.
Maar toen kwamen mijn man en kinderen dus thuis met een verrassing voor mama (waar ze in eerste instantie helemaal niet blij mee was). Kinderen om dat apparaat heen springen, ik ook nieuwsgierig. Geprobeerd...
Hij maakt een enorm kabaal, mag officieel maar 5minuten achter elkaar draaien (wat ik niet doe, ik laat hem in de laagste stand langer draaien, maar controleer wel of hij niet warm wordt), maar het gaat redelijk.
Ik zal niet zeggen dat ik hem aan raadt (wel voor taartdeeg e.d.), maar echt slecht bevalt hij nu ook weer niet. Wel vind ik dat ik hem lang moet laten draaien voor een beetje fatsoenlijk deeg. Het deeg blijft ook vrij plakkerig (nog steeds niet goed gekneed?). Maar aan de andere kant iedereen jubelt over mijn broden, dus zo slecht kan het niet zijn...
Ben benieuwd naar andere verhalen.
Gebruikersavatar
Janet79

Re: Action

Bericht door Janet79 »

Ik heb zelf een broodbakmachine via marktplaats voor een tientje in mijn eigen woonplaats kunnen ophalen.
Daar heb ik meer dan een jaar brood in gebakken, maar nu gebruik ik hem dus ook voor het kneden.
Daarna haal ik het deeg eruit, en verwerk het verder.
Mocht je kneder dus toch niet bevallen is dat ook een goedkope oplossing.
Gebruikersavatar
adnaloj

Re: Action

Bericht door adnaloj »

of je wacht op de aanbieding van de aldi voor een quigg :D
ik heb er 1 en vind hem super, ja hij moppert en ja hij schud zijn kop wel is van euhm nee echt niet,
maar kneden doet ie prima. kortom ik ben over de quigg best tevreden :2th:
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Action

Bericht door miesje1959 »

Ik ben ook zo'n broodbakmachine kneedster.
Zo heb ik ook nog eens de mogelijkheid om de BBM een broodje te laten bakken.
Uiteindelijk heb je dan ook een kilo deeg.
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
Peetje
Deegkneder
Berichten: 137
Lid geworden op: di 15 apr 2014, 20:29

Re: Action

Bericht door Peetje »

och, ik weet niet of een broodbakmachine of een quigg nou betere resultaten geven hoor, ik doe het er gewoon mee totdat ik een bear teddy kan kopen of een expressions als mijn action kneder eerder de geest geeft.
Ik ben van plan voor elk brood een symbolische euro opzij te gaan leggen, oeps, dan moet ik twee jaar lang elke dag een brood bakken....
Nog maar eens over na denken... Voorlopig ben ik reuze tevreden met mijn rammelende, knarsende action.
Gebruikersavatar
Claartje

Re: Action

Bericht door Claartje »

Tellen losse bolletjes ook in dat spaarsysteem?! Ieder weekend een plaat vol tikt dan wel aan ;)
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Action

Bericht door papagena »

Ach, het maakt helemaal niet uit waarmee je bakt, als je maar bakt.
En, inderdaad, ooit ben ik begonnen met een broodmachientje van de Lidl. Kreeg de smaak te bakken en ik heb gewoon per keer wat geld opzij gelegd. Al bakkende kwam er een Panasonic, toen een Bosch Mum kneedmachine en nu hoef ik gewoon niks bijzonders meer. Het is genoeg zo. Best genoeg.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
BakAart

Re: Action

Bericht door BakAart »

http://www.tristar.eu/Huishoudelijk/Keu ... 162/3/4030

Deze is momenteel bij de AH hier in Den Haag in de aanbieding. Ik liep er dinsdag langs. Op=op voor nog geen 70 euro.
Lijkt mij niet te duur.
Plaats reactie